Αλθαία…

Έχω μια αγάπη φλέβα στο λαιμό
Μου τραγουδάει έναν παλιό καημό
Κι όσο πλαγιάζω τόσα ξύπνια αντέχει

Έχω μια αγάπη κοφτερό γυαλί
Χίλια κομμάτια κόβει το φιλί
Κι ας με ματώνει ξέρω με προσέχει

Έχω μια αγάπη μια πληγή
Που μένει χρόνια ανοιχτή
Κι όταν αλλάζει λίγο ο καιρός
Τότε πονάω σαν τρελός
Και σε θυμάμαι, ψέματα να πω;
Πανάθεμά με… σ’ αγαπώ

Έχω μια αγάπη βλέμμα σιωπηλό
Κι αν με τρομάζει εγώ την απειλώ
Κλείνω τα μάτια μα είναι πάντα εμπρός μου

Έχω μια αγάπη φλόγα δυνατή
Που με ζεσταίνει, φίλη μου καλή
Μα όταν λείπει γίνεται εχθρός μου

Έχω μια αγάπη μια πληγή
Που μένει χρόνια ανοιχτή
Κι όταν αλλάζει λίγο ο καιρός
Τότε πονάω σαν τρελός
Και σε θυμάμαι, ψέματα να πω;
Πανάθεμά με… σ’ αγαπώ



15 Σχόλια to “Αλθαία…”

  1. akrogialia Says:

    «Η αλθαία έχει χνου¬δωτό, όρθιο στέλεχος, στρογγυλά, οδοντωτά, γκριζοπράσινα φύλλα και ρόδινα ή λευκά λουλούδια.

    Οι ρίζες της αλθαίας διαθέτουν μία κολλώδη ουσία, η οποία απορροφά το νερό, διογκώνεται και σχηματίζει μια προστατευτική ζελατίνη. Η ζελατίνη αυτή ανα¬κουφίζει και προστατεύει από τα κοψίματα, τις εκδορές, τα εγκαύματα και τις πληγές.

    Όταν λαμβάνεται εσωτε¬ρικά, καταπραΰνει τις στομαχικές διαταραχές, το βή¬χα, τη βρογχίτιδα και το κρύωμα. Στην αλθαία αποδίδονται και ανοσοποιητικές ιδιότητες, καθώς βοηθά τα λευκά αιμοσφαίρια να καταστρέ¬φουν τα μικρόβια που εισβάλλουν στον οργανισμό.

    Η αλθαία είναι ένα φυτό που το βλέπουμε το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα να ανθίζει για μεγάλη χρονική περίοδο. Μέσα στη ζέστη και στην ξηρασία.

    Τα χρήσιμα μέρη της αλθαίας είναι οι ρίζες και τα φύλλα που περιέχουν τανίνες, ασπαραγίνη καί φυ¬τική κόλλα (η υψηλότερη περιεκτικότητα στη ρί¬ζα παρατηρείται το χειμώνα). Οι πολτοποιημένες ρίζες του μπορούν να χρησιμοποιη¬θούν ως επουλωτικό και ξηραντικό κατάπλα¬σμα, το οποίο α¬πλώνεται στην πάσχου¬σα περιοχή ζεστό, συμ¬βάλλοντας στη θεραπεία των φλεγμονών.

    Τα υπέργεια μέρη της συλλέγονται το κα¬λοκαίρι, μόλις αρχίζει η περίοδος ανθοφορίας, και η ρίζα ξεθάβεται το φθινόπωρο…»

  2. happypepper Says:

    Αλθαία δεν έχω δει.
    έχω όμως μια μαθήτρια που τη λένε Αληθέα.
    Και μου θύμισες ένα κατεβατό ονόματα περίεργα από παλιούς μαθητές και μαθήτριες.
    Τέλος πάντων.
    Φιλλλλλλλακια.

    • akrogialia Says:

      Είσαι σίγουρος Χάππυπέππερ μου, ό,τι δεν έχεις δει?

      Επειδή διαβάζω ό,τι κάνεις αρκετές εξορμήσεις…θυμάμαι που είχες χάσει και ένα μποξεροβρακί κάποτε στην άγρια φύση….και αυτό ένα αγριολούλουδο είναι! χαχαχαχαχαχα

      Εύχομαι οι θύμησες να ήταν για σένα ευχαρίστες!

      Καλό και όμορφο απόγευμα να έχεις!

      Φιλάκια και από μένα!

  3. Η αγάπη μου για τον Τερζή είναι τεράστια! Ένας μεγάλος λαϊκός τραγουδιστής…και αυτό είναι ένα από τ’ αγαπημένα μου τραγούδια!
    Δεν έχω τίποτα άλλο να πω, παρά ευχαριστώ, που μου έδωσες την ευκαιρία να το ξανακούσω άλλη μια φορά!
    Φιλιά πολλά!

    • akrogialia Says:

      Χαίρομαι που το πέρασμα σου στο βυθό μου ήταν ευχάριστο για σένα Αστεράκι μου!

      Καλό και ευχάριστο απόγευμα να έχεις!

      Πολλά φιλιά!

  4. Αλθαία…
    Δεντρομολόχα την ήξερα εγώ και είναι ένα από τα αγαπημένα μου λουλούδια. Επίσης δεν είχα ιδέα για το ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες! Και να φανταστείς ότι την ψάχνω με τα φυτά και τα βότανα αλλά δεν έτυχε να το ακούσω ή να το διαβάσω πουθενά.
    Σ’ ευχαριστώ πολύ για την πληροφόρηση. 🙂

    Άραγε να κάνει καλό και στην πληγή που λέει ο Τερζής;
    Χμ… δεν βλάπτει να δοκιμάσουμε. 🙂

    Φιλιά πολλά!

    • akrogialia Says:

      Ναι, έχει αρκετες θεραπευτικές ιδιότητες!
      Δεν ξέρω αν κάνει καλό και στις πληγές κατά Τερζή…
      Έχω συνδέσει την αλθαία με κάτι πολύ προσωπικό…αφού εκτός από όνομα λουλουδιού μπορεί να είναι και το όνομα για κάτι άλλο…

      Καλό και όμορφο απόγευμα Λίλιθ μου!

      Πολλά φιλιά!

  5. Το έχω δει αυτό το λουλούδι αλλά δεν ήξερα πώς το λένε!Έχει πολύ όμορφο χρώμα.
    Η αγάπη συχνά γίνεται πληγή…ναι, σωστό…

    • akrogialia Says:

      Ναι, τα άνθη της αλθαίας μπορεί να είναι η ροζ ή λευκά…το ίδιο όμως όμορφα!

      Πώς αλλιώς να αφήσει τα σημάδια της Ερατώ μου, αν δεν αφήνει πληγές?

      Όμορφα να περνάς!

      Φιλιά Πολλά!

  6. Μάλιστα!
    Τι να πω τώρα εγώ;
    Μάλλον τπτ
    Καλή εβδομάδα εύχομαι και καλές γιορτές
    αν δεν ξαναπεράσω! Φιλιά πολλάαααααααααααααααα

    • akrogialia Says:

      Δεν χρειάζεται να πεις κάτι Αγγελάκι μου!

      Η ευχή σου είναι υπερ αρκετή!

      Καλή εβδομάδα και σε σένα!

      Σε ευχαριστώ!

      Πολλά φιλιά Αγγελάκι μου!

  7. Γειάσου καλή μου…ωραίο φυτό,και πολύυ χρήσιμο σα βότανο?από ότι μας,γράφεις εδώ…έχεις κι εσύ μιά αγάπη σαν τον Τερζή?…ε,όλοι μας έχουμε μιά..’τέτοια’αγάπη που μας βασανίζει πού και πού,και..όταν αλλάζει ο καιρός…τι να κάνουμε!!καλησπέρες κοραλλάκι μας…

    • akrogialia Says:

      Καλημέρα Αθανασία μου!

      Όλοι μας όντως…

      Δε βαριέσαι…όλα στο πρόγραμμα είναι…

      Να έχεις μια πολύ όμορφη εβδομάδα και να περνάς όμορφα!

      Πολλά φιλιά!

  8. …Ε, καλά…
    Καλή και η Αλθαία, αλλά μπροστά στη Βαλεριάνα της Lilith δεν πιάνει μία!
    Πήγαινε από κει και μπρίζωσέ την λίγο και να δεις τι θα σου απαντήσει…

    «ΑΧ! ΤΗ ΒΑΛΕΡΙΑΝΑ ΜΟΥ!!!»

    Μπούχαχαχα 😆

    Τερζή, δάσκαλεεε!!!

  9. akrogialia Says:

    Χμ…Πειρατή,

    Δεν θυμάμαι να είχε Βαλεριάνα…

    Θυμάμαι όμως έντονα τα…

    Αλθαία,

    Αστοίβη,

    Γυνέριο,

    Ελλέβορος,

    Ιασμή,

    Ίρις,

    Υπέρικο

    Όλα ονόματα υπέροχων λουλουδιών που διάλεξε ένας υπέροχος Ξενώνας για τα 7 δωμάτια του…

    Μιλάμε απίστευτη θέα της λίμνης…

    Καλό βράδυ Πειρατή μου!

    Πολλά πολλά φιλιά!

Σχολιάστε

