Χριστουγεννιάτικο δώρο…

Με «δώρο» ξεκίνησε αυτή η εβδομάδα, η εβδομάδα των Χριστουγέννων!

Εργάζομαι σε ένα οργανισμό όπου τις διευθυντικές θέσεις κατέχουν άτομα λόγω της αρχαιότητάς τους και όχι λόγω των προσόντων τους. Για να ανταπεξέλθει όμως μια Διευθύντρια που έτυχε να κατέχει αυτή τη θέση χωρίς να διαθέτει τις γνώσεις και δεξιότητες πρέπει να έχει ένα άτομο δίπλα της που να διαθέτει τις γνώσεις αυτές. Χωρίς να θέλω να περιαυτολογώ…τα τελευταία πέντε χρόνια με είχε επιλέξει μια τέτοια Διευθύντρια για να είμαι το δεξί της χέρι. Έχω ακούσει άπειρα ευχαριστώ από το στόμα της και αυτό όντως το εκτιμώ πολύ. Πριν από λίγους μήνες…μετά από κάποιες επιτυχίες που είχε το Τμήμα μας, μου είχε πει κατά λέξη « Χρωστάω πολλά σε σένα και θέλω να ξέρεις ότι σε νοιώθω σαν την κόρη μου»

Σήμερα όμως, αυτή η Διευθύντρια που με αγαπάει σαν την κόρη της, έκανε κάτι που με εξόργισε τόσο μα τόσο πολύ και που σίγουρα δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ό,τι με έχει δίπλα της μόνο από ανάγκη και συμφέρον, για να κάνω βασικά τη δουλειά που δεν έχει τις γνώσεις να κάνει αυτή…

Το πρωί με το που αρχίσαμε δουλειά, μου ανέθεσε να κάνω ένα πολύ σημαντικό σημείωμα (για να με έχει ίσως απασχολημένη, αφού δεν υπήρχε και τόση βιασύνη το σημείωμα να τελειώσει σήμερα). Κατά τις δέκα το πρωί τη βλέπω να περνάει από την πόρτα του γραφείου μου κρατώντας κάποιους φακέλους να με κοιτάζει λίγο περίεργα και μετά να ψιθυρίζει κάτι στην Ιδιαιτέρα του Τμήματος μας. Ένοιωσα κάπως περίεργα, ό,τι κάτι ήθελε να κάνει το οποίο εγώ δεν έπρεπε να μάθω. Με το που φεύγει, πάλι με κοιτάζει με ένα βλέμμα γεμάτο ενοχές και χωρίς να πει λέξη πηγαίνει στο γραφείο της.

Εγώ, τότε τηλεφωνώ στην Ιδιαιτέρα μας, η οποία είναι και πολύ καλή μου φίλη και τη ρωτάω, αν αυτό που της  άφησε να διεκπαιρεώσει η Διευθύντρια μου, με αφορούσε άμεσα ή έμμεσα. Η κοπέλα μου λέει ότι της είπε ότι είναι εμπιστευτικό, αλλά με αφορά άμεσα. Ζήτησα να μάθω ποιο ήταν το θέμα και μου λέει θα μου βγάλει ένα αντίγραφο το οποίο αφού διαβάσω να καταστρέψω.

Δεν πίστευα στα μάτια μου, με αυτό που διάβασα. Η δική μου Διευθύντρια που με εκτιμάει, που με αγαπάει σαν την κόρη της, στις επικείμενες προαγωγές προτείνει δύο άλλες συνάδελφους που ιεραρχικά βρίσκονται στην ίδια θέση με μένα, αλλά το αντικείμενο εργασίας τους είναι εντελώς διαφορετικό.

Εγώ, είμαι δίπλα της, εδώ και πέντε χρόνια, έδωσα άλλο πρόσωπο στο Τμήμα μας με πρωτότυπες και δημιουργικές ιδέες, μέσα από το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και αξιολόγηση πρότυπων Προγραμμάτων και σε όλα μα σε όλα αναφέρεται πρώτα το δικό της όνομά και μετά το δικό μου, σε Προγράμματα που απλώς η μοναδική συνεισφορά της ήταν να τα διαβάσει αφού τα είχα ολοκληρώσει και να υπογράψει  απλώς τις σχετικές επιστολές για να προωθηθούν για  έγκριση  και χρηματοδότηση.

Αν δεν ήμουν τόσο φίλη με την Ιδιαίτερα μας θα πήγαινα κατευθείαν στο γραφείο  της  και θα της έριχνα στα μούτρα τις συστατικές επιστολές με τις οποίες προτείνει και συστήνει για προαγωγή άλλα άτομα εκτός από μένα.

Έδρασε τόσο ύπουλα, πονηρά αυτό το άτομο, σε βάρος μου, λίγες μόνο μέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Πήγα έφτιαξα ένα δυνατό καφέ και σκεφτόμουν πώς μπορώ να  χειριστώ το θέμα αυτό, χωρίς να θίξω την φίλη μου. Προσπάθησα πολύ να επεξεργαστώ το θυμό μου. Κατά το μεσημέρι πήγα στο γραφείο της σαν να μη συμβαίνει κάτι, ψάχνοντας δήθεν κάποιους φακέλους. Έβλεπες τις ενοχές στο πρόσωπο της. Έβλεπα στο πρόσωπό της, την ανησυχία ότι κάτι είχε κάνει που δεν θα μου άρεσε. Δεν τις είπα τίποτα. Μόνο ότι μόλις είχα πληροφορηθεί την έγκριση από τον Γενικό Διευθυντή  για δημοσιοποίηση ενός δικού μας Προγράμματος, κοιτάζοντας την στα μάτια. Το πρόσωπο της άλλαξε πολλά χρώματα και η ανησυχία της ήταν πέραν από εμφανής.

Γύρισα στο γραφείο μου, πολύ απογοητευμένη. Ειλικρινά μετά τις γιορτές σκέφτομαι να ζητήσω να αλλάξω αντικείμενο εργασίας.  Δεν θέλω να εργάζομαι κοντά σε μια ύπουλη και πονηρή γυναίκα. Θέλω να δω πώς θα μπορέσει  να χειρίζεται όλα αυτά τα Προγράμματα χωρίς τη βοήθεια μου.

Σίγουρα ξέρω ότι κανένας δεν είναι αναντικατάστατος. Όμως με βάση τα σημερινά δεδομένα κανένας από το υπάρχον προσωπικό του Τμήματος μας δεν μπορεί να χειριστεί τα δικά μου θέματα.

Ειλικρινά δεν ξέρω τι να κάνω με αυτό το «Δώρο»!

Το μόνο που θέλω να φωνάξω είναι:  «Ζήτω η αξιοκρατία»!

ΥΓ: Μια σημαντική λεπτομέρεια. Το ένα από τα πρόσωπα που συστήνει για προαγωγή είναι συγγενικό της και τα δε προσόντα της ελάχιστα.

16 Σχόλια to “Χριστουγεννιάτικο δώρο…”

  1. Δεν θα πω πολλά, πέρα από το ότι σε καταλαβαίνω απόλυτα…Έχω βρεθεί στη θέση σου, μόνο που εγώ δεν κράτησα το στόμα μου κλειστό και το «ουδείς αναντικατάστατος» έγινε πράξη! 😆
    Τώρα γελάω…κάποτε πόνεσα και έκλαψα πολύ…ίσως και να μην το έχω ξεπεράσει, αλλά…
    Η ΖΩΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!
    Δεν μπορώ να σε συμβουλέψω κάτι!
    Σου στέλνω όμως την αγάπη μου!

    Υ.Γ Μ’ αρέσει που προλόγησα πως δεν θα γράψω και πολλά! 😛

    • akrogialia Says:

      Μην ανησυχείς Αστεράκι μου δεν είπες πολλά. Σίγουρα η ζωή συνεχίζεται, τι κι αν τα δικά μας όνειρα και φιλοδοξίες τα σταματούν κάποιοι άλλοι, κάποιοι άσχετοι…

      Θα δω τι θα κάνω…

      Σε ευχαριστώ!

      Καλό σου απόγευμα!

      Πολλά φιλιά!

  2. Κοραλλένια μου, αυτή η κατάσταση που περιέγραψες είναι απλά η ελληνική πραγματικότητα… Προσωπικά είχα απολυθεί λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, γι αυτό να σκέφτεσαι πως υπάρχουν και χειρότερα. Επίσης δε συμφωνώ με το «ουδείς αναντικατάστατος», γιατί όταν σε χάσουν, τότε θα καταλάβουν την αξία σου. Ναι, νομίζω πως στη θέση σου το ίδιο θα έκανα, θα άλλαζα τμήμα. Εσύ μη χαλιέσαι, να πιστεύεις στον εαυτό σου, να έχεις θετική ενέργεια και τελικά θα δικαιωθείς, είμαι σίγουρη. Προς το παρόν όμως μη σκέφτεσαι τίποτα, γράψτους όλους και κοίτα να περάσεις όμορφα Χριστούγεννα με αυτούς που πραγματικά αγαπάς και σ’αγαπάνε….
    Να μου εισαι καλά, Χρόνια Πολλά, χίλια φιλιά!

    • akrogialia Says:

      Καλησπέρα Μαρία μου,

      Δυστυχώς δε γίνεται να μη χαλιέμαι και να στεναχωριέμαι. Νοιώθω το άδικο να με πνίγει και επίσης η υπουλία και η πονηριά αυτής της κυρίας με έχει κάνει να θυμώσω πάρα πολύ…

      Απλώς έχω αντιληφεί ότι η καλοσύνη στο τέλος της ημέρας φέρνει αντίθετα αποτελέσματα…

      Σε ευχαριστώ που με στηρίζεις και για τις όμορφες ευχές σου.

      Θα δω τι θα κάνω…

      Πολλά φιλιά!

  3. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλά αν πάρεις προαγωγή, δεν θα σε χάσει αυτή; Και αν σε χάσει, ποιος θα της κάνει όλη τη δουλειά για να παίρνει αυτή τη δόξα και το χοντρό paycheck;
    Μάλλον είσαι αναντικατάστατη. Τουλάχιστον γι’ αυτήν.
    Και φαντάζομαι ότι όσο περνάει από το χέρι της, θα παραμείνεις το δεξί της χέρι για όσο ακόμα θα σε χρειάζεται.
    Καταλαβαίνω την απογοήτευση που ένιωσες και καταλαβαίνω επίσης ότι θέλεις να εξαφανιστείς από το συγκεκριμένο τμήμα και να μην την ξαναδείς μπροστά σου.
    Εσύ ξέρεις τα δεδομένα της δουλειάς σου και εσύ θα κρίνεις τι να κάνεις.
    Να ξέρεις όμως ότι υπάρχουν και πολύ χειρότερα.
    Φαντάζομαι ότι αυτό δεν σε κάνει να νιώθεις καλύτερα τώρα, αλλά εγώ οφείλω να στο πω.

    Φιλιά πολλά, Κοράλλι μου!

    • akrogialia Says:

      Αχ… Λίλιθ μου. Καλώς ή κακώς και προαγωγή να έπαιρνα δε θα άλλαζε κάτι στα καθήκοντα μου, αφού ήδη τα καθήκοντα που εκτελώ είναι διαφορετικά από τα καθήκοντα της θέσης που κατέχω επίσημα. Είμαι όπως λέμε με απόσπαση στο συγκεκριμένο κλιμάκιο/τμήμα. Αν με σύστηνε η κυρία αυτή, δε θα έφευγα από κοντά της, απλώς η μελλονική μου πορεία και ανέλιξη θα ήταν πολύ σουσιαστική, αφού η μια προαγωγή σου δίνει την ευκαρία να προαχθείς και σε μια άλλη και σε μια άλλη… Δεν γίνεται κάποιος να βρεθεί από τη μια μέρα στην άλλη στην κορυφή…

      Σήμερα όλο το πρωί προσπαθούσα με νύχια και με δόντια να κρατηθώ και να μην πάω να της μιλήσω ανοιχτά… Κατά τις 10 το πρωί έπρεπε να πάω εκτός γραφείου σε μια συνεδριάση και επειδή δεν θα επέστρεφα πίσω γραφείο έπρεπε να της ευχηθώ Καλά Χριστούγεννα, αφού η κυρία αυτή θα λείπει με άδεια μέχρις τις 10 Ιανουρίου.

      Χαμόγελασα και της ευχηθηκα καλές γιορτές κάπως απόμακρα και μου λέει έτσι θα φύγεις?, έλα να σε φιλήσω και μου δίνει και δύο φιλιά στα μάγουλα μαζί με τις ευχές της… (δεν μπορείς να φανταστείς πώς ένοιωσα εκείνη τη στιγμή) Τόση υποκρισία πια!

      Τέσπα, μη σε ζαλίζω άλλο…θα δω τι θα κάνω… Πάντως έτσι δε θα το αφήσω…με τίποτα όμως!

      Καλό και όμορφο απόγευμα Λίλιθ μου και σε ευχαριστώ πολύ!

      Πολλά φιλιά!

  4. Θα είμαι πολύ σκληρός μαζί σου αυτή τη φορά!
    …εεε… εννοώ πιο σκληρός από τις άλλες φορές.
    Νομίζω πως σε αυτή την περίπτωση σπέρνεις όσα θέρισες και δεν θα έπρεπε να πεις κουβέντα.
    Μπορεί να πονάνε, αλλά είναι όλα τόσο απλά.
    Όποιος κρύβεται στην αφάνεια και βοηθάει άσχετους να ανεβαίνουν ψηλά, με αποτέλεσμα να προκαλούν τόσο κακό και σε όλους εμάς, θα έρθει η ώρα που, αντί να ανταμειφθεί, θα είναι ο τελευταίος στη σειρά.
    Ο τελευταίος των τελευταίων.
    Υπάρχει και μια παροιμία:
    «Δεν υπάρχει χειρότερο φίδι, από εκείνο που μεγάλωσες στον κόρφο σου».
    Νομίζω ότι το δώρο αυτό που πήρες, είναι από τα μεγαλύτερα!
    Και αν το δεις σωστά, είναι αρκετό για να σου αλλάξει όλη σου τη ζωή.
    Αν δεν το δεις σωστά, θα βρεις κάποιον άλλο ήλιο και πάλι και θα παραμένεις στη γωνία, ακόμη μια φορά, ως ένας αφανής ήρωας.
    Επίσης και κάτι άλλο που θα έπρεπε ήδη να το γνωρίζεις και λυπάμαι που δεν το έχεις μάθει ως τώρα.
    Μερικοί λαοί, δεν βάζουν κανέναν και τίποτα πάνω από το…
    ΚΟΥΜΠΑΡΙΛΙΚΙ!

    Καλά Χριστούγεννα με ζεστασιά, αλήθεια και Έρωτα!

    ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!

    * * *

    • akrogialia Says:

      Κι όμως αγαπημένε μου Πειρατή, τα λόγια σου δεν συγκρίνονται με την σκληρή πραγματικότητα…

      Ίσως να κρύβουν μια μεγάλη αλήθεια…

      Ανέκαθεν είμαι ο αφανής πρωταγονιστής…όσο δυναμισμό κι αν έχω…ποτέ δεν προβάλλω το έργο μου…αφήνω τους άλλους να το εκτιμήσουν…ξέρω πως τους δύσκολους καιρούς που ζούμε αυτό δεν μου κάνει καλό…έτσι όμως έμαθα να λειτουργώ..Απολαμβάνω να τελειώνει ένα έργο, ένα Πρόγραμμα και μετά να το παρουσιάζω…ποτέ δεν μου άρεσαν τα κούφια λόγια…όλο ιδέες, ιδέες και έργο μηδέν.

      Σίγουρα φέρω κι εγώ ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης…όμως οι διαδικασίες και η γραφειοκρατία δεν αφήνουν τις πλείστες φορές τα περιθώρια…

      Έρχονται Χριστούγεννα! Θα προσπαθήσω να διώξω τις αρνητικές σκέψεις από το μυαλό μου, δεν κάνει καλό ούτε σε μένα, αλλά ούτε και στους δικούς μου ανθρώπους που με αγαπούν…

      θα δω τι θα κάνω με τη νέα χρονιά…

      Τι κουμπαρίλικι Πειρατή μου….είναι η σύζυγος του αδελφού της η κοπέλα που προτείνει για προαγωγή…

      Σου εύχομαι καλό και όμορφο βράδυ!

      Πολλά φιλιά!

  5. Μάλιστα! Δεν είναι καθόλου ευχάριστα τα όσα διάβασα
    και λυπάμαι πολύ! Δεν ξέρω τι θα κάνεις σ αυτην την περίπτωση
    ξέρω όμως τι θα κανα εγώ! θα της μίλαγα! Θα τη ρώταγα!
    Θα θελά να ακούσω το λόγο που συνεβει αυτο από την ίδια
    face to face! Κι ότι προκύψει….

    Φιλιά πολλά και καλές γιορτές Κοραλλάκι

    • akrogialia Says:

      Σίγουρα δεν είναι ευχάριστα Αγγελάκι μου και με έχουν αναστατώσει πολύ.

      Δεν μπορώ να της μιλήσω ανοιχτά, γιατί υποτίθεται δεν γνωρίζω για τις συστάσεις της και δεν θέλω να εκθέσω ούτε την Ιδιαίτερα του τμήματός μου, που είναι η μόνη που το γνωρίζει.

      Δεν έχω αποφασίσει τι θα κάνω…αλλά νιώθω ότι πετούσα ψηλά και κάποιος μου έκλεψε τα φτερά…

      Ποια ηθική ικανοποίηση θα νοιώθω και με τι κέφι θα εργάζομαι και να προτείνω ιδέες για νέα Προγράμματα…Πριν φύγω σήμερα μου ανέθεσε να σκεφτώ και να ετοιμάσω σχετική μελέτη για τους στόχους μας για τη νέα χρονιά…

      Το μόνο καλό είναι ότι για 3 βδομάδες δεν θα τη δω…θα είναι με άδεια στο εξωτερικό.

      Θα έχω αρκετό χρόνο για να σκεφτώ…

      Πολλά φιλιά και σε σένα και σε ευχαριστώ!

  6. Αχ, τι μου θυμίζει όλο αυτό..άσε, αυτοί οι χώροι τα έχουν αυτά, δυστυχώς…
    Δεν ξέρω να σου πω τι πρέπει να κάνεις, αν θα είναι χρήσιμο να μιλήσεις ανοιχτά, ή όχι…
    Πάντως η κυρία ίσως να μην μπορούσε να κάνει αλλιώς , να μην ήταν εντελώς στο χέρι της η απόφαση αυτή…όσο για την υποκρισία, νομίζω πως για αυτούς είναι δεδομένη και την ονομάζουν «διπλωματία».
    Μέσα σε όλα αυτά, τολμώ να σου κάνω μια σύσταση: μην ξεχνάς τα προσόντα σου, που το νιώθω πως είναι πολλά, μην ξεχνάς ποτέ ποια είσαι και δες τι μπορείς να κάνεις για να αλλάξεις κάποια πράγματα, ή και να μην τα αλλάξεις, αν κρίνεις «στρατηγικά» πως δεν πρέπει ή δεν γίνεται , δες δηλαδή όλη την εικόνα…
    Καλές γιορτές εύχομαι, πραγματικά δεν αξίζει να δώσεις μεγάλη βαρύτητα σε αυτό το συμβάν.

    • akrogialia Says:

      Ερατώ μου, στο χέρι της ήταν…είναι στο επίπεδο όπου δεν έχουν να κάνουν τίποτα τα πολιτικά σχήματα. Ας με σύστηνε κι ας με απόριπτε μετά η σχετική Επιτροπή. Δεν το έκανε ούτε αυτό…

      Δεν αμφιβάλλω στιγμή για τις γνώσεις και δεξιότητες μου…εκείνο που με πνίγει είναι η αδικία…και με έχει εξοργήσει και ο τρόπος ποθ κινήθηκε αυτή η κυρία…για να μην μάθω τίποτα. Ξέχασε όμως ότι στο Τμήμα μας είμαι πολύ αγαπητή συνάδελφος και έχω κάνει και φιλίες πέραν από επαγγελματικές…

      Όπως έγραψα και πιο πάνω…έρχονται Χριστούγεννα. Θέλω να ηρεμήσω, να περάσω όμορφα και να σκεφτώ…

      Σε ευχαριστώ που πέρασες και παράθεσες την άποψή σου…

      Πολλά φιλιά και καλό βράδυ να έχεις!

  7. Ακριβώς γι αυτό το λόγο στο λέω! Επειδή αισθάνεσαι έτσι, ότι σου κόψαν τα φτερά και οι μέρες θα ναι δραματικές! Δεν παλεύεται! Χαλάρωσε όλο αυτό το διάστημα και σκέψου το ήρεμα!
    Ομως θα ξαναγυρίσει…θα ξαναβρεθείτε…θα σταματήσεις μέχρι τότε να αισθάνεσαι έτσι; Νομίζω πως όχι! Κανείς δεν μπορεί να μας κόψει τα φτερά αν δεν του το επιτρέψουμε εμείς!!!
    Φιλιά πολλά γλυκιά μου. Καλό σου βράδυ

    • akrogialia Says:

      Να είσαι καλά Αγγελάκι μου!
      Μπόρα είναι θα περάσει…
      Θα δω τι θα κάνω…

      Σε ευχαριστώ πολύ για την υποστήριξη σου!

      Πολλά πολλά φιλιά!

  8. Τι να πω τώρα κι εγώ;
    Είδα τίτλο με δώρο και είπα να μπω, μπας κι αλλάξει η διάθεση…
    Αλλά… μέχρι και δακρυα σκουπίζω αυτήν την στιγμή… Γιατί θα με ρωτήσεις, γνωριζόμαστε; έχουμε βγάλει τα εσώψυχά μας η μία στην άλλη; να σου πω τα της δικής μου δουλειάς; πίστεψέ με, δεν θέλεις να ξέρεις… Κι ούτε θα με πιστέψεις.
    Η αρνητική φόρτηση και η απογοήτεση σε όλο της το μεγαλείο!!!
    πως καταντήσαμε έτσι;
    Είναι 3 ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα, και δεν βλέπω πουθενά και σε κανέναν χαρά και αισιοδοξία.
    Δεν είμαι λοιπόν για να δίνω συμβουλές αυτήν την στιγμή. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι οτι αν ήμουνα στην θέση σου, δεν θα το άφηνα να περάσει έτσι. Σίγουρα θα έκανα την κυρία να αιστανθεί το ίδιο άσχημα και θα την φόρτωνα με ακόμα περισσότερες τύψεις. Το ίδιο θα φρόντιζα να κάνω και στην σύζυγο του αδερφού γιατί θεωρώ πως έχει κι αυτήν το δικό της μερίδιο στην όλη υπόθεση.
    Παρ’όλα αυτά, να ευχηθώ και εγώ καλές γιορτές, με την ελπίδα να πιάσει τόπο η ευχή.

    • akrogialia Says:

      Απλώς, τα γεγονότα κάποιες φορές τρέχουν πριν από εμάς. Ειδικά όταν συμβαίνουν και από ανθρώπους που είχες την αίσθηση ότι θέλουν το καλό σου…και σε υποστηρίζουν…

      Τι να πεις και τι να πω…λίγο πολύ όλοι έχουμε βρεθεί σε ανάλογη θέση…

      Σε ευχαριστώ που πέρασες και για την υποστήριξη σου…

      Καλό και όμορφο απόγευμα να έχεις!

Σχολιάστε

